Webasto tager ansvar for miljøet samt støtter den gode sag

Social ansvarlighed og ansvar for miljøet, er i fokus hos Webasto, der bakker op om Danske Hospitalsklovne, Kræftens Bekæmpelse og tager ansvar i kampen om at reducere brændstofforbruget, mindske forurening mv.

København – 18 juli 2017 – En af bilbranchens største udfordringer er at reducere brugen af fossile brændstoffer, og beskytte miljøet ved at sænke udledningen heraf. Webasto udvikler og tester konstant, ift. hvordan deres produkter kan være med til at formindske forurening, og udledning af fossilt brændstof samt carbon dioxid.

Næsten alle Europæiske landes lovgivning, har i dag nedskrevet et afsnit i deres lovgivning vedr. reduktion af brændstofforbruget, og særligt i henhold til når motoren står i tomgang. Derfor er teknologien bag vores varmeløsninger, uafhængig af at motoren står i tomgang, hvilket giver massive besparelser på brændstofforbruget og dermed skånes miljøet.

Webasto har også "grønne" bilvarmer løsninger. Vi udvikler varmesystemer der giver den bedste effekt, med en høj effektiv brænder teknologi, der også kan benyttes med Bio-ethanol. Webasto har fx været ISO 14001 certificeret i mange år.

Forskning er en afgørende faktor

For Webasto er det vigtigt at støtte op om de gode ting, og der er to organisationer der de sidste 3 år har været fast i Webasto Danmarks budgetplanlægning - Danske Hospitalsklovne og Kræftens Bekæmpelse.

"Forskning i kræft er en enormt vigtig faktor, da sygdommen rammer hver tredje dansker. Kræft er en sygdom, hvor mere eller mindre, hver dansker kender en eller flere der enten har været eller er ramt af kræft.

Forskningen i kræft er afgørende for at finde nye veje til helbredelse af patienter, og for at gøre hverdagen lettere for dem, der lever med sygdommen." siger Henrik Jakobsen, Nordic Sales Director hos Webasto Thermo & Comfort Denmark A/S. Henrik fortsætter "det er støtten til forskningen der betyder noget, og for vores vedkommende er det et arbejde som vi meget gerne bidrager til."

Social ansvarlighed i børne højde

At være "Store Klovnesponsor" hos Danske Hospitalsklovne, er et bevidst valg hos Webasto Danmark, Henrik Jakobsen fortæller "Danske Hospitalsklovne, giver indlagte børn en mulighed for at være børn, selv i en svær situation. Hospitalsklovnens fokus er samvær med børnene og give dem noget at smile og grine af, i en periode hvor angst og tristhed, kan være dominerende. Det gør de med deres skøre, hjertelige og rummelige rolle, hvor børnene og deres familie, for en stund kan glemme hvor de befinder sig."

60.000 børn indlægges hvert år på hospitalerne i Danmark, heraf når Danske Hospitalsklovne ud til cirka halvdelen af dem. Hos Webasto vil vi gerne bidrage til at alle børn i Danmark, kan få glæde af Danske Hospitalsklovne når de er indlagt.

Webasto Gruppen er en global innovativ systempartner til bilproducenter, og er blandt de 100 største leverandører til bilindustrien. Vores kernekompetencer er udvikling og produktion af tagsystemer såsom soltag-, panorama- og cabriolet tag, samt varme- og køle løsninger til bil, båd, lastbil mv. Ydermere er en ny division blevet etableret, E-Solutions & Services producerer og udvikler batteri- og opladnings løsninger til bilindustrien. I 2016 omsatte Webasto Gruppen for 3,2 milliarder euro og har nu mere end 12.000 ansatte fordelt på over 50 lokationer (over 30 af disse lokationer er produktionsanlæg). Webasto blev grundlagt i 1901, og hovedkontoret ligger i Stockdorf nær München.