Webasto på IAA: Nye løsninger til e-mobilitet

Systempartner præsenterer højkvalitetsprodukter på IAA messen
• Premiere på Webasto lade løsninger
• Webasto introducere high-voltage batteri system
• Præsentation af ny varmer til alle typer køretøjer
• Show bil kombinere produkter til e-mobilitet

København – 14 september 2017 – På dette års IAA messe der afholdes fra den 12. til den 24. september i Frankfurt am Main, præsenterer Webasto, der er markedsleder indenfor soltag, panorama og konvertible tagsystemer, fremtidens nye løsninger indenfor mobilitet.

“Som en del af vores dobbelt strategi, styrker vi vores eksisterende kompetencer samtidig med at vi udvider indenfor nye områder.” Forklarer Nordic Sales Director, Henrik Jakobsen, og påpeger ”Vi arbejder på højtryk på produkterne og teknologien til en fremtid med e-mobilitet.” Under IAA’s motto ”Advanced Future Driver”, udstiller Webasto resultaterne af deres avanceret udvikling indenfor deres kerneforretning, samt deres nye produkter indenfor e-mobilitet.

Webasto lade stationer: Premiere i Tyskland

Webasto lade stationer vil blive præsenteret for første gang i Europa på IAA. Webasto kombinerer både hardware, installation samt service og leverer one-stop løsninger til producenter såvel som private og kommercielle kunder.

Webasto præsenterer fire lade løsninger på IAA: Tre stationære lade stationer, med en kapacitet på 22 kW, såvel som en mobil lade løsning med en kapacitet på 11 kW. Den stationære lade station Webasto Pure, er første generation af Webasto Wallbox der benytter vekselstrøm til opladning. Webasto Next har den fordel at den er netværks- og SmartHome kompatibel. Webasto Life er hovedsageligt interessant for kommercielle kunder, da den tillader opladning med jævnstrøm og dermed garanterer kontinuerlig høj ydeevne. Webasto vil senere også introducere den mobile lade station Webasto Go. Den kompakte, let transportable lade løsning tillader opladning på farten.

Vi indtræder nye markeder med udvikling af batteri systemer

En anden nyhed er introduktionen af et “made by Webasto” high-voltage batteri system. Dette er virksomhedens første skridt til udvikling og produktion af batteri systemer. Batteriet er velegnet til alle celleformater – cylinder, pose og prismatisk. En ”design-to-cost” løsning, hvor batterisystemerne kan udvikles specifikt til at matche producentens individuelle krav og behov.

”Grundet vores ekspertise indenfor thermo systemer, har vi mulighed for at udvikle batterier der har enestående ydeevne og levetid.” siger Henrik Jakobsen om virksomhedens portefølje. ”Mens vi bygger videre på eksisterende globale strukturer og processer, har vi samtidig kapaciteten til at bringe vore mange årige erfaring, videre til en industriel produktion”.

Ny varmer teknologi - ”drive”

Som en del af vores dobbelte strategi, i tillæg til udviklingen af nye produkter, styrker Webasto sine kernekompetence indenfor thermo systemer. Med high-voltage varmeren (HVH) har vi allerede gjort det muligt, at opnå et fundament indenfor thermo løsninger til e-mobilitet. HVH varmeren giver varme til kabinen i både hybrid og elektriske køretøjer.

Som følge af den succesfulde produktlancering i 2015, fortsatte Webasto med en strategisk oprustning og udvikling af elektriske varmere, og præsenterer nu HVH 100 på IAA 2017. Den nye varmer HVH 100 er designet til køretøjer med elektriske systemer på op til 870 volt. Ydermere, udvider Webasto sit produktsortiment indenfor thermo systemer til eftermontering, med en elektrisk bilvarmer til brændstofdrevet køretøjer.

Webasto show bil understreger leverandørens kompetencer

Show bilen på IAA kombinerer en række af Webasto produkter, der leverer ekstra værdi indenfor den nye mobilitet: Visionære tagsystemer giver mere lys og luft i kabinen, lade løsninger og batteri systemer elektrificerer bilen til fremtiden, og varme systemer såsom high-voltage varmeren, understreger virksomhedens knowhow indenfor thermo løsninger. Ydermere, dokumenterer show bilen Webasto’s forståelse for køretøjs integrationer, på tværs af deres varierede produkter. Samtidig symboliserer den interaktive stand, præcis hvor godt de nye løsninger til e-mobilitet passer ind i Webasto verdenen.