Webasto Denmark har fået distributionen af WhisperPower i Danmark

WhisperPower blev etableret i 2007, i den Hollandske by Drachten. WhisperPower overtog MasterVolt og skiftede i den forbindelse navn til WhisperPower. Hovedkontoret er placeret i Drachten, hvor produktionen også er.

Henrik Jakobsen, Nordic Sales Director hos Webasto Thermo & Comfort Danmark A/S fortæller: ”Vi ser store muligheder i,  at vi hos Webasto Danmark har fået agenturet af WhisperPower. WhisperPower er en Hollandsk producent af generatorer, invertere og andet strømførende udstyr. At vi i Danmark nu også har disse produkter i sortimentet, styrker vores konkurrence evne, og giver os en unik mulighed for at tilbyde vores kunder, den fulde løsning til bil og båd”.

Henrik fortsætter: ”WhisperPower har i flere lande indgået samarbejde med Webasto, som nu er distributør på deres produkter i blandt andet Frankrig, Norge, Storbritannien og Italien. Og der er flere lande i pipeline, som skal varetage distributionen af WhisperPower.”

Det brede produkt sortiment fra WhisperPower omfatter blandt andet en række dieseldrevne generatorer og omformere til både 12, 24, 48 eller 220 Volt. Samt en række forskellige batterier, batteriladere, isolatorer og invertere og meget mere. I sortimentet findes der produkter til både marine markedet og til mobile installationer, hvilket bakker godt op om vores allerede eksisterende produkt sortiment.

Den seneste nyhed fra WhisperPower er deres Charger Booster, der er beregnet til varevogne med Euro 6 motor. Løsningen gør det muligt at konvertere bremseenergi til jævnstrøm, som så lader startbatteriet og som giver adgang til 220 Volt på bagsiden af kabinettet, der så kan benyttes til eksempelvis opladning og lignende. Princippet er, at få så meget lade kapacitet fra bremserne som muligt, samtidig med at generatoren belastes mindst muligt.

En anden vigtig nyhed til det maritime marked er WhisperPowers nye Genverter-serie. Teknologien bag Genverter serien, kombinerer moderne diesel teknologi med de nyeste metoder til at genere elektricitet. I stedet for en konventionel generator, der er monteret på den ene side af svinghjulet, og som skal rotere med en konstant hastighed, har WhisperPower udviklet en super kompakt permanent magnet generator, der er integreret i svinghjulet. Det gør Genverter løsningen væsentlig mindre, og lettere end de traditionelle generatorer. Og som et ekstra plus er løsningen langt mere effektiv.

Webasto Thermo & Comfort Danmark, kommer til at facilitere salg, kundeservice, teknisk support og markedsføring af WhisperPower. WhisperPower er et godt supplement til Webastos eksisterende produkt portefølje, der blot gør det endnu mere attraktivt for kunderne at handle med os.

Webasto Danmark, er i forvejen kendt for deres aktive og stærke markedshåndtering, der med et stærkt kundefokus har opbygget et solidt forhandlernetværk der altid yder den bedste service og indsats. Derudover er der et stort fokus på teknisk service og kundeservice, alle disse parametre er medvirkende til at Webasto er en stærk samarbejdspartner for WhisperPower, og  salg af deres produkter.

Læs mere om WhisperPower på whisperpower.com/dk