Hver tredje dansker rammes af kræft, vi vil gøre en forskel

København – 6 december 2017 - Hos Webasto Thermo & Comfort Danmark A/S, har december normalvis betydet julegaver til forhandlere og importører, men i år har vi lagt kursen om. December måned 2017 er første gang vi har taget beslutningen om at droppe julegaverne, og i stedet støtte Kræftens Bekæmpelse.

Vi har i flere år været Erhvervspartnere til Kræftens Bekæmpelse, og grundet interne faktorer i organisationen, har vi valgt at øge vores Erhvervspartnerskab fra 10.000,- til 25.000,- i 2018.

Kræft er en barsk og hård sygdom, der udfordrer hele familier i en meget svær tid. Fra at sygdommen bliver opdaget, til at et behandlingsforløb bliver planlagt. Behandlingsforløbet er en lang og sej kamp, hvor den kræftramte kæmper sig gennem skrappe behandlinger og kemo forløb, mens de pårørende står på sidelinjen og ser til.

Kræftforskningen er nået langt de seneste år, men der er stadig lang vej, da kræftformerne er forskellige og indsatsområderne, og behandlingsmulighederne er meget individuelle. Vi ønsker at gøre en forskel, og vi tror på at vi med en fast støtte både via Erhvervspartnerskab og støtten til Knæk Cancer kan være med til at gøre en forskel, og give flere midler til kræftforskningen i Danmark.

Hver tredje dansker bliver ramt af kræft, og derfor kender vi stort set alle, nogen der er eller har været syge med kræft, og det i sig selv er en skræmmende statistik. Derfor dropper vi julegaverne og giver et større beløb til den gode sag.

Vi vil gerne ønske alle i det danske land, en glædelig jul og et godt nytår, med ønsket om alt det bedste i det kommende år.

Webasto Gruppen er en global innovativ systempartner til bilproducenter, og er blandt de 100 største leverandører til bilindustrien. Vores kernekompetencer er udvikling og produktion af tagsystemer såsom soltag-, panorama- og cabriolet tag, samt varme- og køle løsninger til bil, båd, lastbil mv. Ydermere er en ny division blevet etableret, E-Solutions & Services producerer og udvikler batteri- og opladnings løsninger til bilindustrien. I 2016 omsatte Webasto Gruppen for 3,2 milliarder euro og har nu mere end 12.000 ansatte fordelt på over 50 lokationer (over 30 af disse lokationer er produktionsanlæg). Webasto blev grundlagt i 1901, og hovedkontoret ligger i Stockdorf nær München.